Coronaland # 1 - Gør noget godt for andre

Denne særlige tid vil jeg kunne huske i resten af mit liv, og sådan er der nok rigtig mange, der har det. Landet er lukket ned, og vi er alle sammen sendt hjem. I hvert fald det meste af tiden.

Det er en ny slags hverdag, vi alle sammen er vågnet til med coronaepidemiens indtog, og det skal man da lige vænne sig til.

Ligesom så mange andre, så har jeg selvfølgelig gjort mig en masse overvejelser om, hvad Corona betyder for mig og min familie, både i forhold til selve sygdommen, men også i forhold til vores liv generelt. Du kan læse lidt om mine tanker i indlægget om dette forunderlige forår.

Vi kan alle sammen være enige om, at det her Corona er noget rod. Ret kritisk og uoverskueligt faktisk. Det er samtidig bare virkelig vigtigt for mig at være opmærksom på, at lægge mærke til de gode ting, som kan komme af en krise af disse dimensioner. Hvad denne pause kan give os i form af nærhed, omtanke og omsorg for dem, som betyder allermest for os.

Jeg har brugt noget tid på at finde fodfæste i denne nye tid, og er nået frem til, at jeg må prøve at finde noget nyt indhold i mit liv. Når jeg nu ikke kan gå på café, tage ud med veninderne, tage til koncert eller nogen af alle de andre ting, jeg plejer at lave sammen med andre mennesker.

Måske har du selv haft svært ved at finde ud af, hvad du skal. Hvad der giver mening i en anderledes tid, og hvordan du kan skabe et indhold, som giver værdi for både dig selv og andre.

I dag starter min miniserie med ting, du kan lave, mens du ikke rigtig kan tage ud og lave alt det, du plejer. 

Her får du inspiration til fem gode ting, du kan gøre for andre.


♥ Send et håndskrevet brev til nogen, du ikke ser så tit


♥ Bag boller eller en kage, pak det fint ind og aflever det ved døren hos en god veninde


♥ Del oplevelser, billeder og tanker i en Messengergruppe 


♥ Ring til en, som du går og tænker på 


♥ Send en blomst eller et påskeæg til en, du holder af


Rigtig god fornøjelse!

Kommentarer

Populære opslag