Coronaland # 2 - Gør noget godt for dig selv

Dette er afsnit nummer 2 i miniserien om tiden i Coronaland, hvor jeg fokuserer på stort og småt i denne tid, hvor meget er anderledes end det plejer at være. Du kan læse lidt om mine tanker i mine indlæg om dette forunderlige forår.

Måske bliver det en meget lang serie, for vi ved jo egentlig ikke helt, hvornår alt det her med Corona slutter, og vi får vores normale dagligdag tilbage... Jeg håber og tror nu ikke, at det bliver sådan. Men det er en helt ekstraordinær tid, som skaber mange tanker og overvejelser hos de allerfleste. Hos mig skaber denne tid nogle overvejelser omkring helt almindelige måder at gøre tingene på, den skaber tanker om mine til relationer til andre mennesker, og i forhold til, hvordan jeg lever mit liv og hvad jeg gerne vil. 

Jeg har været sendt hjem fra arbejde i en måned nu. I løbet af denne første måned, har jeg fundet ud af nogle ting om mig selv og mit liv. Jeg har fundet ud af, at jeg har behov for at gøre flere gode ting for mig selv. I særdeleshed, mens jeg ikke kan se alle de mennesker, jeg plejer at se, men også at jeg generelt glemmer at prioritere mig selv, for der er så meget at gøre, meget at nå i en almindelig hverdag, hvor jeg er ude af huset i dagtimerne. 

Jeg har i denne hjemsendelsesperiode opdaget - og genopdaget - at der er nogle ting, som virkelig gøre en forskel i forhold til, hvor tilfreds jeg er, og hvor godt jeg trives.

Det gør godt, virkelig godt, at komme ud i naturen. At føle kulden, vinden og solen i kinderne, se naturen folde sig ud og mærke kilometerne i benene og fødderne.

Det gør godt at tillade sig at være lidt indadvendt, når nu hele min hverdag er udadvendt, for det ligger rollen, ligger i jobbet. At få lov til at vende blikket lidt indad og være lidt stille og fokuseret på de små ting, er meget givende for mig.
At lægge et puslespil giver stilhed i sindet. At lytte til dejlig musik er livgivende og at gøre det hyggeligt derhjemme skaber overskud og glæde.

Vi ved det alle sammen godt, men alligevel vil jeg tillade mig at huske på det, for kunne jo være at du havde glemt det. Ligesom jeg havde. At de stille små sysler gør en lille forskel, og hjælper på vej til at finde balancen.

Måske har du selv haft svært ved at finde ud af, hvad du skal. Hvad der giver mening i en anderledes tid, og hvordan du kan skabe et indhold, som giver værdi for både dig selv og andre.

Jeg tror på, at det er vigtigt at være opmærksom på de små gode ting, som kommer frem i denne nye tid. Måske kan denne lille liste af ting, du kan gøre for dig selv, skabe nye vaner, som giver værdi og klare holdepunkter, når tingene igen ændrer sig ude i virkeligheden.

Her får du inspiration til fem gode ting, du kan gøre for dig selv.

♥ Lad mentalt op med gåture i naturen ♥





♥ Hyg dig med puslespil og god musik i baggrunden ♥



♥ Lav en datenight med din kæreste eller dig selv derhjemme ♥


♥ Læs en god bog eller hør en podcast ♥




♥ Saml blomster og grene i naturen - det pynter så fint derhjemme ♥


Rigtig god fornøjelse!

Kommentarer

Populære opslag